Amerikaanse Valkyrie importeren?

Moderator: Beer

Plaats reactie
green

Amerikaanse Valkyrie importeren?

Bericht: # 4541Bericht green »

Goedemiddag, ik heb een Valkyrie '98 op het oog die nu nog op Amerikaans kenteken staat en al in Europa is. Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen wat voor mij de bijkomende kosten zijn als ik deze motor koop.
In hoeverre voldoet deze motor aan de Nederlandse eisen? Ik heb berekend dat ik er geen bpm meer over hoef te betalen, maar wat er verder bijkomt is me onduidelijk. Heb ik bij de RDW de ' zware keuring' nodig?
Ik heb er al op gereden en zou hem graag willen overnemen, maar alleen als het de moeite waard is.
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Amerikaanse Valkyrie importeren?

Bericht: # 4542Bericht Linsmins »

Hoi Green,

Ik heb de vraag gesteld aan een dealer, die ik goed ken.

Hij schrijft het volgende
Ze kan het beste even de RDW bellen
Ik denk dat er weinig veranderd hoeft te worden…..

Dat is natuurlijk de logische weg :D

Ik wacht ook nog op antwoord van een Duitse importeur, die ik ken.
Het schijnt, dat je in Duitsland makkelijker een CVO (Europees conformiteitsverklaring) kan krijgen via een TUV keuring
Het overschrijven naar Nederland is dan een administratieve handeling.

Ik denk, dat je een contact van de knipperlichten moet afzetten (deze staan altijd aan bij US versies), misschien een EU koplamp en wat reflectoren eraf moet halen.
Meer kan ik niet bedenken, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik ga ervan uit dat het een STD betreft. De Tourers en Interstates zijn in Nederland nooit verkocht.

Jammer dat er niet meer reacties komen (ook niet op Facebook). Er rijden veel US import Valkyries in Nederland rond.
Ik blijf voor je zoeken :D
Chapter Rep
green

Re: Amerikaanse Valkyrie importeren?

Bericht: # 4543Bericht green »

Hoi Beer,

Alvast heel erg bedankt!
De douane en RDW heb ik al gebeld, maar omdat ze de motor niet kennen weten ze niet wat er aangepast zou moeten worden.
Afijn als het qua aanpassen meevalt dan is het misschien de moeite toch waard, en misschien is inderdaad de Dld-route interessant. Het is een Tourer trouwens.

groeten
green

Re: Amerikaanse Valkyrie importeren?

Bericht: # 4544Bericht green »

oh en als iemand een Valkyrie te koop weet zonder import troubles dan ben ik geïnteresseerd. :D
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: Amerikaanse Valkyrie importeren?

Bericht: # 4545Bericht F-six »

Mijn Interstate heb ik ook uit de USA geïmporteerd. Maar ik heb het in handen gegeven van een bedrijf: http://autoimport.nl/. Dan heb je er geen omkijken naar en een paar weken later heb je een Nederlands kenteken.

Zij zorgen inderdaad eerst voor een Duitse TUV-keuring. Als je die hebt, dan heb je plotseling een Europese motor en is een Nederlands kenteken krijgen nog slechts een administratieve handeling. Op mijn Interstate zit gewoon de USA verlichting, inclusief running lights, is niks aan veranderd.

Succes!

:D
green

Re: Amerikaanse Valkyrie importeren?

Bericht: # 4546Bericht green »

Dankjewel voor de tip
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 277
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:00
Locatie: Gorredijk

Re: Amerikaanse Valkyrie importeren?

Bericht: # 4548Bericht Ivo »

Reflectoren hoeven er niet af, voor de toelating alleen even de running light afkoppelen (zijn 2 stekkertjes in de koplamp).
Reflector van de koplamp is toegestaan.
Die van mij is rechtstreeks uit de US gekomen.

Het enige wat ik kan bedenken is als de uitlaten gemodificeerd zijn, op de swingarm staat het max aan DB bij 3000 toeren en dat is maar 92.
Met vriendelijke groet,

Ivo
VRCC: 34034
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Amerikaanse Valkyrie importeren?

Bericht: # 4550Bericht Linsmins »

Hoi Green,

Ik heb je een mailtje gestuurd.
Chapter Rep
Plaats reactie