Hellup hellup

Moderator: Beer

Plaats reactie
Hawkeye

Hellup hellup

Bericht: # 4648Bericht Hawkeye »

Momenteel doeik mee aan een toertocht in frankrijk, naast dat er slechts 3 F6C meerijden en veel goldwings en ja zeker ook veel Harleys heb ik met mijn F6C na gisteren een heel raar geval aande hand namelijk dat de motor gisteren niet meer wilde starten met een stront volle accu. Tijdens starten hoorde ik de startmotor klikken en meer niet . Vandaag de startmotor gedomenteerd en wat blijkt alle werkt gewoon :) na opnieuw weer gemonteerd bleek het probleem nog steeds te bestaan (zo de motor vastzitten????? Toen de deksel aan de voorzijde verwijderd en ik kon de motor woon tornen, na een druk op de startknop startte de motor weer gewoon maar slaat niet meer aan. Nu heb ik geen ontsteking meer en zijn mijn grijze hersen maar aan het malen wat dit zou kunnen zijn alle bedrading gecontroleerd. Dit is voor het eerst dat mijn VALK me na 17 jaar voor het eerst in de steek laat. Wie oh wie het suggesties voor me dit probleem op te lossen zodat ik nog een lekker weekje kan toeren hier in Zuid Frankrijk :mrgreen: :mrgreen:
Linsmins

Re: Hellup hellup

Bericht: # 4650Bericht Linsmins »

Bel naar Hans Huijbers. Hij staat je altijd bij met goede raad.
Tel: +31 499 - 390837 (kantoor uren)
Hawkeye

Re: Hellup hellup

Bericht: # 4654Bericht Hawkeye »

Beer, was een top advies om Hans Huijbers te contacten hij heeft me een aantal adviezen gegeven waarvan er twee hebben geleid tot de oplossing van mijn probleem. Dus vandaag heeft mijn Grand Lady zich weer heel loyaal ons door de Zuid-Franse Alpen gebracht ik was weer echt trots op haar. Beer bedankt voor je advies.

Hans van Dijk "Hawkeye". :D
Linsmins

Re: Hellup hellup

Bericht: # 4655Bericht Linsmins »

En............?
Wij willen natuurlijk wel weten wat er aan de hand was.
Het kan ons namelijk ook overkomen :D
Hawkeye

Re: Hellup hellup

Bericht: # 4666Bericht Hawkeye »

Kom asap na mijn vakantie hierop terug :?
Hawkeye

Re: Hellup hellup

Bericht: # 4680Bericht Hawkeye »

Wat er ging er mis met mijn Valk.
Even wat eraan vooraf ging, na een heerlijke rit met een grote groep motoren werden we onthaald in het dorp AGDE.
Echter de laatste kilometers er naar toe verliep niet erg vlot en daardoor hebben we een paar kilometer in file moeten rijden. Op zich niet zo erg maar bij een temperatuur van 34 graden en neem daarbij de opstijgende warmte van de motor kunnen jullie wel bedenken dat ik het gevoel had dat mijn helm steeds kleiner begon aan te voelen op mijn hoofd. Maar gelukkig na 20 min. Was de eindstreep in zicht en kon ik mijn Valk parkeren en was het noodzaak om zo snel als mogelijk een heerlijk koud pilsje te bemachtigen. Na enige tijd was het tijd om op te stappen en door te rijden naar onze camping.
Althans dat dacht ik, maar eenmaal weer op mijn iron-lady de contact sleutel erin en een druk op de knop en ...........toen helemaal niks ik hoorde nog de startmotor klikken en meer ook niet hmmmm accu leeg !!!!! Had ik licht aan gelaten of een aantal accessoires niet uitgeschakeld...... check check en nog een check niets van dat alles en de accu was nog hartstikke vol. Het enige was nog bij mij opkwam is de startmotor is stuk of zit vast dus startmotor gedemonteerd en toen gechecked wat bleek deze bleek gewoon te werken dus startmotor opnieuw gemonteerd druk op de startknob en ....... probleem niet opgelost klik klik en dat was het en dacht het zal toch niet zo zijn dat. Toen aan de voorzijde de de door de warmte mijn motor blok vast zit dus, distributie deksel verwijderd en de motor langzaam getornd dat ging aan vankelijk (meteen een zucht van verlichting .....geen vast zitten de motor) met de maar plotseling voelde ik weer dat ik niet kon doordraaien dus weer langzaam terug gedraaid en op nieuw tornen toen bleek dat ik hem zonder problemen helemaal kon door draaien. Dus dacht ik nu proberen met de startmotor en ........ druk op de knob en wrooomm lopen alsof er niets aan de hand was geweest. Het geheel zat me toch niet lekker want kon ik nog verder met mijn Lady of zou ze me weer op een ongelegen moment ergens in de bergen in de steek laten!!!!! dus toen maar even op deze side maar even het probleem voor gelegd en al heel snel kreeg ik de reactie van Beer, contact Hans Huijbers en leg hem het probleem voor hij heeft overal vaak een verklaring voor. Dus van probleem aan Hans voorgelegd hij kwam met een volgende verklaring voor mijn probleem. Waarschijnlijk is het een nare samenloop van omstandigheden geweest maar dat het te maken heeft gehad met warmte van het file rijden en heet wegzetten van de motor lijkt me uitgesloten maar waarschijnlijk is het membraam of vacuumklepje van je benzine kraan blijven hangen en is er brandstof in je cilinder gelopen en dat ook nog in die cilinder waarvan zowel de inlaat en uitlaatklep dichtstond zodat er vloeistof in de cilinder stond en dat is niet comprimeerbaar waardoor de motor niet meer wilde starten. Deze theorie moest de juiste oorzaak zijn van mijn probleem, immers na het starten stonk de motor enige tijd behoorlijk naar de benzine die overigens langzaam verdween. Hans vertelde me dat zelden voorkwam en bovendien nog geluk heb gehad omdat er ernstige mechanische schade had kunnen ontstaat, dus een beetje geluk heb ik blijkbaar wel gehad. Na al die 17 jaar dat ik haar heb is de benzine kraan nog nooit dichtgedraaid maar vanaf nu zal dit altijd gebeuren zodat dit me nooit meer zal overkomen. Het nut van deze blog heeft zicht weer bewezen de snelle manier van reageren en de ontvangen van adviezen. Hopelijk dat dit weliswaar lange verhaal andere ertoe zal bewegen om de benzine kraan op close te zetten wanneer de motor niet draaid.

Na mijn terugkeer kwam ik toch via Maastricht en Eindhoven weer Nederland binnen en ben ik toch nog even bij Hans Huijbers in Best gegaan (waar we werden ontvangen met een heerlijke kop koffie) om mijn probleem nog maar eens door te spreken en te bedanken voor zijn adviezen. Uiteindelijk zijn we tot het definitieve oordeel gekomen dat de nietgoed functionerende vacuüm klep van de benzinekraan de oorzaak is geweest van mijn probleem.

Inmiddels heb ik mijn LADY bij Hans achtergelaten voor een service beurt en hij heeft mijn de verzekering gegeven dat wanneer ik haar weer komt ophalen ik een nieuwe GRAND LADY van hem meekrijg, dus mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.

Bedankt alle voor jullie adviezen en reacties, ik was er in iedergeval erg mee geholpen.

GRoeten van mijn Valk en mijzelf,
Hawkeye
Amstelveen :D
Hugobe

Re: Hellup hellup

Bericht: # 4685Bericht Hugobe »

Goedemorgen Hawkeye,
Duidelijk verhaal en bedankt dit met ons te delen.
Dit is voor mij inderdaad één van de nuttige kanten van ons forum.
Veel rijplezier en groeten,
Hugo
Ger Jansen

Re: Hellup hellup

Bericht: # 4688Bericht Ger Jansen »

Een mooi en duidelijk verslag, waar je toch iets uit kunt leren.

Ger
Linsmins

Re: Hellup hellup

Bericht: # 4690Bericht Linsmins »

Bedankt Hawkeye,

Ja, ik lees meer klachten over de petcock, ook op het US forum :D
Blijkbaar is die aan de beurt.
Als er brandstof in de cilinder loopt, heb je kans dat je de cilinder en/of tandwielen ernstig beschadigt.
Een hele dure grap.
ik heb daarom voor de zekerheid enkele jaren geleden een nieuwe petcock gemonteerd.
je kunt ook alleen het membraampje vervangen natuurlijk.
Better safe than sorry.
Plaats reactie