EU of US

Moderator: Beer

Plaats reactie
F-six

Re: EU of US

Bericht: # 4679Bericht F-six »

De ronde spiegels doet me vermoeden dat het een Europees model is (Amerikaanse Valkyries hebben rechthoekige spiegels).

:)
Linsmins

Re: EU of US

Bericht: # 4682Bericht Linsmins »

Hoi Cadwell,

Je kunt ook het VIN nummer checken.
Onderstaande lijst geeft een specificatie van het model van je motor.
De koppen ontbreken maar ik denk dat het wel voldoende duidelijk is :D

http://www.vrcc.nl/valkyrie/wp-content/ ... 0C-IDs.pdf
F-six

Re: EU of US

Bericht: # 4686Bericht F-six »

Wat zegt je snelheidsmeter, kilometers of mijlen? Als je een kilometerteller hebt, dan is het in ieder geval geen US model. :D

Ik zie niet goed hoe je aan het VIN nummer kunt aflezen of je een US- of een EU model hebt. Het nummer geeft normaal gesproken alleen maar de plaats van fabricage aan, niet voor welke markt de motor is bedoeld: https://itstillruns.com/decode-vin-numb ... 76052.html

Maar, er is wel iets van documentatie: http://www.valkyrienorway.com/VIN%20NUMBERS.html
Volgens deze lijst zouden VIN nummers waar SC34A, SC34B en SC34C in staat een Europees model zijn. http://www.valkyrienorway.com/Discussio ... iants.html

Hier nog meer informatie over de verschillende modellen aan de hand van de VIN nummers: http://www.rattlebars.com/rp/index.html (13 pagina's)

:D
Ger Jansen

Re: EU of US

Bericht: # 4689Bericht Ger Jansen »

Ik heb een Canadees model, alles is als een Amerikaan, behalve de teller, die is in kilometers.

Ger
Linsmins

Re: EU of US

Bericht: # 4691Bericht Linsmins »

Hoi F-six,

Bedankt voor de lijstjes.
FYI
Je hebt gelijk wat het VIN aangaat. In de laatste kolom van het lijstje dat ik heb gepubliceerd staat Valkyrie of F6C.
F-six

Re: EU of US

Bericht: # 4694Bericht F-six »

Volgens de Noorse Valkyrie site heb je een Amerikaanse motor. Kijk maar:

1HF : dat geeft de fabriek door wie de motor is gefabriceerd, dat is Honda of America, Ohio, USA

SC340 : dit zou volgens deze link http://www.valkyrienorway.com/Discussio ... iants.html betekenen dat het een standaard motor is voor de 49 Staten van de USA (zonder Alaska). Het is een Standaard: het windscherm en de koffers zijn geen originele Honda producten en zijn later gemonteerd.

1 : dat is digitale check.Ik weet niet precies wat ze bedoelen, maar het heeft te maken met het checken van het VIN-nummer.

V : dat is het modeljaar 1997. Dat klopt met de kleur van de motor.

A : dat is de fabriek waar hij is gemaakt: Honda, Marysville Motorcycle Plant in Ohio.

0 : dat is het modeljaar, eerste jaar (1997) is 0, 1998 is 1, 1999 is 2 etc.

00317 : is het serienummer.

Dus, het is een Amerikaanse Valkyrie Standaard uit 1997. Zit ik me nog steeds af te vragen hoe nou die Europese spiegels op die motor komen!

:D :D
Linsmins

Re: EU of US

Bericht: # 4695Bericht Linsmins »

Hoi Cadwell,

Ik ben het met F-six eens.
De RDW hanteert de eerste datum van verkoop als bouwjaar. Jouw motor is dus in 1997 door de fabriek geproduceerd en pas in 1999 in Nederland verkocht.
Toen ik een Vulcan 900 voor Cynthia kocht, dacht ik ook een nieuwe te hebben aangeschaft. Dat ding bleek al 3 jaar eerder gemaakt. Vreselijk boos om geworden.
Ik maak eruit op dat je blijkbaar een Amerikaanse Valkyrie hebt, die destijds nieuw is geïmporteerd en vervolgens hier verkocht.
De Valkyrie ging in de US in de verkoop voor $12000,- In Nederland ging hij toen kaal voor 32.000 gulden over de toonbank.
Hij kan bv als verhuisgoed belastingvrij hier terecht zijn gekomen. Dan betaal je geen belasting en BPM :D
Linsmins

Re: EU of US

Bericht: # 4707Bericht Linsmins »

De verschillen zitten hem voornamelijk in milieu maatregelen.
Zo hebben de export F6C's kleinere sproeiers. Daardoor moest de ook luchtinlaat van het luchtfilterdeksel worden verkleind. Dat heeft Honda opgelost door een schuimrubbertje in het deksel te plaatsen.Verder wordt er op een nogal ingewikkelde manier verse lucht weer in de uitlaat gebracht . Dit alles om aan de CO2 uitstoot metingen te voldoen. De F6C heeft twee veren aan de jiffy, de Valkyrie maar een. Bij de F6C kan de verlichting worden afgezet en de knipperlichten branden niet permanent. Er zit ander glas in de koplamp. En het tanklogo natuurlijk. Honda wilde in Europa geen motor met de naam Valkyrie uitbrengen omdat deze naam werd geassocieerd met de gelijknamige opera van Wagner die in het nazi tijdperk erg populair was. En noemde het export model daarom Flat 6 Custom. Zo zijn er nog een paar minimale verschillen.
Alle '97 modellen hebben kleinere lagers in de voorwielen. Vanaf 2000 zijn er rechthoekige spiegels aangebracht en is het zadel verbeterd. De Japanse versies hebben een elektrische achterruit versnelling.
Er gaat een gerucht dat de allereerste '97 modellen die werden uitgebracht, meer vermogen hebben dan de latere series. Honda zou dat hebben gedaan om nog meer indruk te maken op de proefrijders van motortijdschriften.
Samenvattend kun je stellen dat de US versie grotere sproeiers (en daardoor meer vermogen en uitstoot) en een minder complex lucht circulatiesysteem heeft :D
Plaats reactie