RIVM : Recreatief motorrijden kan

Moderator: Beer

Plaats reactie
Linsmins

RIVM : Recreatief motorrijden kan

Bericht: # 6206Bericht Linsmins »

Bron : Motornieuws https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/ ... JuEYXqohRA

Voor veel motorrijders is het een dilemma: is motorrijden nou wel of niet toegestaan na de aangescherpte maatregelen ter bestrijding van het Corona-virus.
RIVM persvoorlichter Coen Berends is tegenover Nieuwsmotor.nl daar heel duidelijk over: recreatief motorrijden kan, mits maar wordt voldaan aan de gestelde algemene maatregelen met betrekking tot groepsvorming en afstand houden.
Berends over motorrijden in deze tijd: “Motorrijden valt niet onder de verscherpte maatregelen, je mag het net zo zien als hardlopen of fietsen en andere vormen van ontspanning, dus dat is toegestaan.
Ik heb toevallig ook gelezen dat er gesproken wordt over een extra gevaarzetting die motorrijden zou hebben, maar dat lijkt me ook te kunnen gelden bij andere activiteiten.
Ik kan alleen maar aanraden extra voorzichtig te doen, zodat er geen medische hulpverlening nodig is.
En verder: ga niet in groepen en niet samen voor- of na de rit koffie drinken, voor alles geldt dat afstand houden uiterst belangrijk is en blijft.”
Kris Gijselinck

Re: RIVM : Recreatief motorrijden kan

Bericht: # 6207Bericht Kris Gijselinck »

Beer schreef: vr 27 mar 2020, 16:02 Bron : Motornieuws https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/ ... JuEYXqohRA

Voor veel motorrijders is het een dilemma: is motorrijden nou wel of niet toegestaan na de aangescherpte maatregelen ter bestrijding van het Corona-virus.
RIVM persvoorlichter Coen Berends is tegenover Nieuwsmotor.nl daar heel duidelijk over: recreatief motorrijden kan, mits maar wordt voldaan aan de gestelde algemene maatregelen met betrekking tot groepsvorming en afstand houden.
Berends over motorrijden in deze tijd: “Motorrijden valt niet onder de verscherpte maatregelen, je mag het net zo zien als hardlopen of fietsen en andere vormen van ontspanning, dus dat is toegestaan.
Ik heb toevallig ook gelezen dat er gesproken wordt over een extra gevaarzetting die motorrijden zou hebben, maar dat lijkt me ook te kunnen gelden bij andere activiteiten.
Ik kan alleen maar aanraden extra voorzichtig te doen, zodat er geen medische hulpverlening nodig is.
En verder: ga niet in groepen en niet samen voor- of na de rit koffie drinken, voor alles geldt dat afstand houden uiterst belangrijk is en blijft.”
Voor de Belgische riders:

In België is het NIET toegestaan om recreatief te rijden.
Dus mogen onze NL'se vrienden ook niet de grens over natuurlijk. (250€ boete)

Naar het werk mag wel natuurlijk.

Greetzzz....
bikervivi

Re: RIVM : Recreatief motorrijden kan

Bericht: # 6212Bericht bikervivi »

Voor de Belgische riders:

In België is het NIET toegestaan om recreatief te rijden.
Dus mogen onze NL'se vrienden ook niet de grens over natuurlijk. (250€ boete)

Naar het werk mag wel natuurlijk.

Greetzzz....


Ben ik nu toch op pensioen zeker, tanken mag wel, maar wat ben ik met een rit van 400 meter,
winkelen maar is ook maar amper 2 km, ben gestraft snik
Plaats reactie