Ventilatierooster

Moderator: Beer

Plaats reactie
victorvalk

Ventilatierooster

Bericht: # 6455Bericht victorvalk »

Ik blijf problemen houden met turbulentie rond mijn hoofd. Probeer dan wel eens met ineenduiken of juist uitsttrekken of het minder wordt maar merk weinig verschil. Durf mijn scherm niet in te korten want dat kun je niet terugdraaien. Nu dacht ik dat een ventilatierooster misschien een oplossing is. Heeft iemand daar ervaring mee en weet iemand waar die te verkrijgen zijn?
F-six

Re: Ventilatierooster

Bericht: # 6457Bericht F-six »

Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel waar je ze kunt kopen:

https://www.clearviewshields.com/motorc ... r-shields/ voor de Standaard of Tourer.

https://www.clearviewshields.com/motor ... e-shields/ voor de Interstate.
Ivo

Re: Ventilatierooster

Bericht: # 6458Bericht Ivo »

Da rooster doet weinig, hij zit er bij mij op. Bij extreme hitte merk je er weinig van, nog voegt het iets toe aan, of doet het iets af aan de turbulentie.
chris

Re: Ventilatierooster

Bericht: # 6656Bericht chris »

ik had het selfde probleem heb daarom ik het scherm verlaagd tot een hoogte onder mijn helm zodat de rijwind volledig op mijn helm komt en dat scheelde een stuk minder wind lawaai .Groet; Chris
koningen@telfort.nl

Re: Ventilatierooster

Bericht: # 6802Bericht koningen@telfort.nl »

Ik zie dat het een topic uit 2020 is maar ik heb zelf erg goede ervaringen met mijn vorige motor met een opzetruitje die je kan verstellen. Voor een interstate kan je denken aan een van bikers best voor een goldwing. Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee
Linsmins

Re: Ventilatierooster

Bericht: # 6804Bericht Linsmins »

Het windscherm moet zo lang zijn, dat je er net overheen kunt kijken.
Dus met je ogen boven het scherm :D
Als het goed is, stroomt (door de vorm van het scherm) vrijwel alle wind dan net over je helm.
Wanneer het regent, kijk je over het scherm en hebt dus geen last van slecht zicht.
Je kunt ook proberen of je het scherm nog iets rechter of schuiner kunt zetten.
Dat is eigenlijk niet de bedoeling maar er zit wat speling in de bevestiging waardoor het toch iets kan
victorvalk

Re: Ventilatierooster

Bericht: # 6832Bericht victorvalk »

koningen@telfort.nl schreef: za 08 mei 2021, 08:38 Ik zie dat het een topic uit 2020 is maar ik heb zelf erg goede ervaringen met mijn vorige motor met een opzetruitje die je kan verstellen. Voor een interstate kan je denken aan een van bikers best voor een goldwing. Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee
Hij zit nu op een hoogte dat ik er net overheen kan kijken dus zo'n opzet ruitje zou precies het zicht belemmeren
victorvalk

Re: Ventilatierooster

Bericht: # 6833Bericht victorvalk »

chris schreef: di 22 dec 2020, 19:06 ik had het selfde probleem heb daarom ik het scherm verlaagd tot een hoogte onder mijn helm zodat de rijwind volledig op mijn helm komt en dat scheelde een stuk minder wind lawaai .Groet; Chris
Zat ik ook aan te denken maar dan is er helaas geen weg terug.
Linsmins

Re: Ventilatierooster

Bericht: # 6835Bericht Linsmins »

Het blijft lastig. Ook omdat het blijkbaar persoonlijk is.
Ik kan twee algemene opmerkingen bedenken.
Als het scherm te laag is, krijg je de regen en wind op je helm.
Bij hogere snelheden wordt je helm ahw door de onderdruk van je hoofd ' gezogen'. Althans open face helmen. Met integraalhelmen zal dat niet- of minder zo zijn.
Als het scherm te hoog is. kijk je er altijd doorheen en kan je zicht flink worden belemmerd bij regenval.
Misschien is hier iemand die een klepje op het scherm heeft zitten. Dat zou je dan even kunnen uitproberen :D
Remco1983

Re: Ventilatierooster

Bericht: # 6841Bericht Remco1983 »

Hoe hoog is je scherm? Ik ben 1,92m mijn scherm is 55cm hoog, gemeten vanaf bovenkant koplamp. Ik zit prima tot 110km/h nergens last van. Beetje windgeruis natuurlijk wel maar dat is alleen te voorkomen door in een auto te gaan zitten ofzo. Geen harde turbulentie ofzo tegen mijn helm.
Plaats reactie