Windscherm opknappen

Moderator: Beer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Windscherm opknappen

Bericht: # 6484Bericht F-six »

Ik wil even melden dat ik goede resultaten boek met PlastX van Meguiars om het standaard windscherm wat op te frissen. Vandaag eerst met een reiniger de insecten verwijderd. Daarna met PlastX de blauwe gloed verwijderd. Scherm is nu weer mooi helder.
Ik weet niet of dit ook werkt als het plastic echt is aangetast, mijn scherm is nog in goede staat. Maar niet geschoten is altijd mis, toch?
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Windscherm opknappen

Bericht: # 6486Bericht Linsmins »

Als je het scherm goed bijhoudt, gaat het zeker 20 jaar mee.
Regelmatig schoonmaken met water en de voorkant even in de was zetten.
Af en toe een krasje door steenslag, etc.
De voorkant van het scherm is bedekt met een dun filmlaagje. Als dat eenmaal ergens eraf is, krijg je het scherm nooit meer helemaal goed.
Zuinig op zijn, ze zijn vrijwel nergens meer te koop.
Chapter Rep
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 277
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:00
Locatie: Gorredijk

Re: Windscherm opknappen

Bericht: # 6558Bericht Ivo »

Ik heb 2 jaar geleden mijn scherm vervangen voor een clearview, deze past in de originele beugels.
Met vriendelijke groet,

Ivo
VRCC: 34034
chris

Re: Windscherm opknappen

Bericht: # 6669Bericht chris »

ik heb mijn scherm geprobeerd de fliegen en muggen eraf te wassen heelaas met de nodige krassen op het scherm .Dacht de krassen met polijst weer eraf te krijgen wat niet lukte.Heb doorom het scherm verlaagd tot net onder mijn helm dus op borst hoogte . Hierdoor ook minder windruis om mijn helm en eeb betere oversicht op de weg . In de zomer haal ik het hele scherm eraf dat is nog mooier tot een snelheid van 110 km .
Plaats reactie