Avatar

Moderator: Beer

Plaats reactie
Kale

Avatar

Bericht: # 223Bericht Kale »

Hallo allemaal,

Ik wilde mijn avatar terugzetten, zag dat-ie maar 6kB klein mag zijn. Dat is zo enorm klein dat het mij niet gelukt is.
Doe ik iets fout?

Groetjes,

Marcel.
Linsmins

Re: Avatar

Bericht: # 227Bericht Linsmins »

Hoi Marcel,

Ja, ik had hetzelfde aan de hand. Toen ik erachter was, heb ik het op de FAQ pagina gezet (onderaan).
Ik heb gegoogled op Avatar bewerkers en kwam op http://www.shrinkpictures.com/create-avatar/resize.php Er zijn natuurlijk ook andere programma's voor.
Dit werkte voor mij prima. Denk eraan dat je de pixelgrootte op maximaal 90 zet en de Avatar op 6 Kb max.
Daarmee kon ik een willekeurige foto op het avatar formaat krijgen. Ik wil graag de avatar afmeting zo houden omdat ik anders snel over mijn bandbreedte en schijfruimte op mijn host server heenga. :o
Kale

Re: Avatar

Bericht: # 231Bericht Kale »

Hoi Beer,

Bedankt voor jouw bericht. Na een verwoede poging gedaan te hebben, krijg ik de avatar niet kleiner dan 22 Kb....ik ga verder proberen.....

Groet,

Marcel.
Linsmins

Re: Avatar

Bericht: # 232Bericht Linsmins »

Hallo Marcel,

Ik heb het nog eens geprobeerd, nu met een zware foto van 3.5Mb
Create Avatar - maak van de standaard 200 pixels 90 pixels - Select picture (JPG formaat) - Crop Bottom & Right (de onderste) - download picture > kwam uit op 4Kb
Kale

Re: Avatar

Bericht: # 249Bericht Kale »

Beer,

Hartelijk dank voor de " handleiding" .

Gr. Marcel
janslot

Re: Avatar

Bericht: # 461Bericht janslot »

Beer,
bedankt voor de handleiding ik was ook al een tijdje bezig met de avatar en het wou mij ook niet lukken maar op deze manier is het heel simpel :P
ludo

Re: Avatar

Bericht: # 462Bericht ludo »

weet niet of je hier iets kan mee doen ??

ik gebruik: AJcompressCopy (compress & copy pictures)
Plaats reactie