Frauduleuze verkoop Valkyrie

Moderator: Beer

Plaats reactie
Linsmins

Frauduleuze verkoop Valkyrie

Bericht: # 4318Bericht Linsmins »

Ik kwam een advertentie van Firma van Vuuren tegen, die de motor VIN 1HFSC34A1VA000603 van wijlen Henny Lammertink in de verkoop had.
Zijn mooie leren zadel en zadeltassen waren eraf gesloopt, evenals de speciale Hagon schokbrekers. die Henny erop had zitten.
Ik ken deze motor toevallig goed en het viel me op dat er 42.500 km in de advertentie stond. De motor was in 2009 echter al de klok rond geweest.
Toen ik dit aan de Firma van Vuuren doorgaf, bleek Janni dit ook te hebben gedaan en we ontvingen het volgende antwoord:

Beste Janni,

We zijn het aan het uitzoeken ,iemand heeft ons dus benadeeld
Echter hebben wij wel een aankoop nota waar 42500 km op staat.
Heb reeds ook contact gehad met meneer Beer van de Valkyrie club.
Motor gaat lopende het onderzoek van internet totdat wij financieel gecompenseerd zijn ,of de motor gaat retour afzender.
We houden U op de hoogte.
Bedankt dat U dit gemeld heeft.

van Vuuren motoren
Roel van Vuuren

Ik hoop dat de oplichter zijn verdiende loon krijgt en ik wil van Vuuren Motoren graag een pluim geven voor hun reactie. http://vanvuurenmotoren.nl/showroom.html

Afbeelding
F-six

Re: Frauduleuze verkoop Valkyrie

Bericht: # 4320Bericht F-six »

Toch ook wel een compliment voor de motor, waar kennelijk voor een ervaren motordealer niet aan was af te zien dat de motor een ton méér had gelopen!

:D
Janni

Re: Frauduleuze verkoop Valkyrie

Bericht: # 4321Bericht Janni »

De motor is dan ook tot nov. 2013 perfect onderhouden en vertroeteld; Geld noch moeite bespaard, want Henny was van plan er tot zijn 80e op te blijven rijden. :D
Linsmins

Re: Frauduleuze verkoop Valkyrie

Bericht: # 4322Bericht Linsmins »

Beste Beer,

Naar aanleiding van U mail over de Valkyrie met 100.000 km meer gelopen dan geadverteerd kan ik U het volgende melden.
We hebben contact gehad met weduwe van uw clublid
Zij heeft de motor verkocht en bij verkoop erbij verteld 141000 km gereden te hebben.
Koper heeft motor enige tijd later aan een goede vriend verkocht .
Goede vriend bied naar 1500 km gereden te hebben motor aan op marktplaats of andere site met 42900 km .
Wij hebben toen de motor gekocht,niet wetende wat ook niet aan de motor is te zien 100.000 km meer gelopen te hebben.
Heb vandaag contact gehad met goede vriend en hem het e.e.a uitgelegd en goed duidelijk gemaakt wat onze volgende stappen zijn.
Waarop meneer voorgesteld heeft de motor terug te nemen.
van Vuuren Motoren

Roel van Vuuren

Hallo Roel,

Dank voor je reactie; niet alleen ik maar alle Valkyrie Riders stellen dit zeer op prijs.
Het is altijd vervelend te moeten constateren dat er zich zwendelaars en oplichters bevinden onder de Valkyrie gemeenschap.
De motor verdient beter.

Mvg,

Beer van Huet
Vz VRCC Lowlands
F-six

Re: Frauduleuze verkoop Valkyrie

Bericht: # 4323Bericht F-six »

Niet zo snel oordelen, misschien is die goede vriend helemaal niet verteld dat de motor zoveel kilometer meer heeft gelopen. En dat achteraf moet worden vastgesteld dat de eerste koper, die in ieder geval wel wist van de juiste kilometerstand, helemaal niet zo'n goede vriend was als dat de tweede koper dacht. Met andere woorden, niet is gezegd dat de laatste verkoper bewust iemand heeft proberen op te lichten. Misschien wist hij ook wel niet beter.
Janni

Re: Frauduleuze verkoop Valkyrie

Bericht: # 4324Bericht Janni »

Hierover kan ik nu uitsluitsel geven.
Ik heb vandaag verschillende mails gewisseld met van Vuuren, om het motorspoor langs de diverse kopers terug te volgen naar mijn garage, om er zo achter te komen wie die 100.00Km verloren is.

Van Vuren heeft in zijn laatste mail aan mij bevestigd dat "goede vriend" (de 2e koper) op de hoogte was.

Ik geloof graag in het goede in de mens, dus neem ik aan dat "goede vriend" het gewoon vergeten is. Hij heeft er tenslotte zelf nauwelijks mee gereden en is dus niet erg motorminded.

Ik moet wel zeggen dat ik nooit zo druk met die motor ben geweest als vandaag :D
Rijk Valk

Re: Frauduleuze verkoop Valkyrie

Bericht: # 4325Bericht Rijk Valk »

beste allemaal.ik wil laten weten dat ik de valkyrie van wijlen Hennie Lammertink
destijds heb verkocht aan goede bekende van mij met mededeling dat moter,
100000km meer had gelopen als de km stand op teller van de moter.
gr rijk.

.
Plaats reactie