Welke banden

Moderator: Beer

jex69

Welke banden

Bericht: # 6510Bericht jex69 »

Goedendag,

Ik ben Jaap en nieuw op dit forum.
Ik heb 10 jaar op een GL1000 gereden en sinds kort is mijn droom uitgekomen :D
eindelijk een Valk.
Mijn fiets staat op Avon Cobra banden en daar heb ik met de GL1000 geen goede ervaring mee gehad en ook nu op de valkyrie heb ik twijfels over deze banden.
Welk merk en eventueel type band rijden jullie op met een fijn gevoel in zowel droog, maar ook nat weer.
Linsmins

Re: Welke banden

Bericht: # 6511Bericht Linsmins »

Hallo Jaap,

Welkom bij de club en op dit forum.
Banden zijn vrij persoonlijk en afhankelijk van je rijstijl en bandenspanning.
Ik ben begonnen met (OEM) Dunlops, fijne- en veilige banden maar vrij zacht. Die moet je dus vrij vaak verwisselen. Met mijn rijstijl was dat om de 10-12.000 km.
Daarna overgestapt op Avons (de oudere versie). Ook zeer tevreden over maar ik vond dat ze bij mij allemaal op den duur gingen 'cuppen' en dat was heel vervelend.
Nu rij ik al een aantal jaren op Metzelers (vroeger 880 sinds kort 888). Zeer tevreden over.
Er zijn ook Riders die op Bridgestone rijden maar daar heb ik geen ervaring mee.
DonvanVliet

Re: Welke banden

Bericht: # 6512Bericht DonvanVliet »

Bridgestones...zeer tevreden.
F-six

Re: Welke banden

Bericht: # 6513Bericht F-six »

Ik rij ook met de Avon Cobra banden. Daar ben ik heel tevreden over. Het cuppen kan je vermijden door ze goed op spanning te houden: 2.9 achter en 2.6 voor.
jex69

Re: Welke banden

Bericht: # 6514Bericht jex69 »

Bedankt voor de info.
Ik ga de komende weken even experimenteren met de bandenspanning, maar ik denk dat ik toch overstap naar metzeler.
Ik heb wat vrienden gevraagd (met davidsons) en die hebben daar goede ervaringen mee.
Doorrijder

Re: Welke banden

Bericht: # 6515Bericht Doorrijder »

Dag,

ik rijd al vanaf het begin met de Dunlops. Origineel staan ze daar volgens mij ook op. De laatste jaren is dat de Dunlop Elite 3, inmiddels 4.
Ik rijd daar een dikke 20.000 km mee, dus de slijtage valt mee. Rechtuit rijdend altijd wat gevoelig bij het rijden over de witte strepen, maar in de bochten voor mij prima.

Henk
Hugobe

Re: Welke banden

Bericht: # 6516Bericht Hugobe »

Hi Jaap,
Ik heb de discussie tot nu toe ook gevolgd en kon mij prima vinden in het eerste antwoord van Beer.
Wij, mij twee zonen Arend-Jan en Duco en ikzelf, hebben ieder een Valk (Interstate,Standard en Tourer).
Altijd naar volle tevredenheid met Metzeler gereden en toevallig ,omdat het niet anders ging, de laatste keer Bridgestones op de Interstate.
Die zijn net bij Hans Huijbers weer vervangen voor Metzelers en dat was al na één seizoen van ongeveer 12.000 km ......
Voor meer info over de banden kan je misschien ook eens met Hans bellen, die heeft natuurlijk heel veel info uit de praktijk.
Succes en groet,
Hugo
chris

Re: Welke banden

Bericht: # 6668Bericht chris »

ik rijd ook op advies van de garage altijd op Bridgestones . Rijd vaak in het Hartzgebirge oost duitsland en de ook zo beruchte Kiefhuiser route met hele mooie S bochten waarbij de treedplanken geregeld over het asvalt schrapen .Dankzij de Bridgestones voel ik me veilig . Maar andere goede merk banden zullen dat waarschijnlijk ook doen ,
MohKraats

Re: Welke banden

Bericht: # 6909Bericht MohKraats »

Ik rijd nu op Bridgestones.

Maar alleen omdat Michellin zijn Commanders nog niet heeft uitgebracht in de juiste maat.
Heb erg veel op Michellin Pilot Road gereden (andere fietsen).
Helaas waren die niet te krijgen voor de Valk.
De Bridgestones zijn duidelijk wat minder, vooral als het nat is.
Met Metzeler heb ik slechte ervaringen, van vroeger onder mijn Zündappje en recent onder een BMW boxer, nog steeds niet veel soeps. Met de BMW ook over gestapt op Michellin Pilot Road...
Avon nog niet geprobeerd.

Zie wel in verschillende tests en reviews dat de Michelling Commander vooral onder de HD's een hele verbetering zijn t.o.v. het aanbod tot nog toe.
Zodra er een Michellin in de goeie maat te krijgen is, stap ik over.

Tot dan doen we het met wat er is.... :|

Eeuuuuh,
Daar schiet mij wat te binnen..... :idea:
Velen zullen met de Valk niet op een nat wegdek komen. :?
Tja, dan valt het allemaal wel weer mee. :D


Greez,
Moh
John

Re: Welke banden

Bericht: # 7304Bericht John »

begonnen met Cobra. prima band, redelijke levensduur en prima grip op droog wegdek. Wel duidelijk meer kracht nodig om een bocht te maken. Nu over naar Bridgestone. Erg zachte band, goede grip op droog (en in de regen rij ik toch als een natte krant.) Zeer neutraal sturend. Ben wel benieuwd naar de levensduur. Ik houd jullie op de hoogte.
Plaats reactie