Nieuwe lid / Valkyrie rijder

Moderator: Beer

Plaats reactie
R_Dex

Nieuwe lid / Valkyrie rijder

Bericht: # 5349Bericht R_Dex »

Hallo Allemaal, ik zal mij ook even voorstellen.

Ik ben Sylvester Engel 37 jaar jong en kom uit Hilversum, rijdt 8 jaar motor en ben helemaal verliefd geworden op de Valkyrie, wat een prachtige machine!
Dus ik heb mijn eerste motor, een Suzuki Intruder VS1400 verkocht en er een mooie EU 1999 Valkyrie met 14.000KM op de teller en de 6in6 cobra uitlaat voor terug gekocht.
Begin september mijn eerste toetochtje van 1000km beleven, kan niet wachten, vooral de gezichten van mijn maten aangezien die nog niet weten dat ik mee ga en of al een andere motor gekocht heb en dus meega op dit beest :P
IMG_9061.jpeg
Waarom ik mij ook heb aangemeld op dit forum is omdat de motor helaas inhoud / smoord / stottert / bokt en de uitlaat "blaft" bij meer dan half gas geven, maar wel langzaam doortrekt als je dan iets gas terug geeft en langzaam doortrekt.
Lopend in ze vrij heeft hij nergens last van, loopt mooi stationair en dan kan je gas geven wat je wilt, alles gaat zoals het hoort.
Motor heeft waarschijnlijk de laatste 2/3 jaar niet veel gelopen en dus...

Naar de garage die zojuist een complete carb. reiniging / synchronisatie gedaan incl. vervanging van alle naalden, rubbers en pakkingen en de distributie compleet vervangen, duur grapje...
Vorige eigenaar had al alle bougies, luchtfilter, olie etc. vervangen.

De vacuüm gasklep heb ik zojuist gecontroleerd en die ziet er als nieuw uit en zuigt (met de mond) goed vacuüm, dus daar verwacht ik het probleem niet.

Mijn garage zegt het nu te denken dat het probleem ligt aan de TSP (huidige ga ik binnenkort uitlezen met een voltmeter) een een nieuwe (goedkoop uit China om te testen) is onderweg naar NL.

Zelf lees ik nu op het forum ook dat het de afdichting is van de deksel van het luchtfilter, helaas heb ik echt net mijn tank er weer op geschroefd, dus de status hiervan zal ik volgende week even moeten nazien.

Mocht iemand nog een goed idee hebben verneem ik dit uiteraard graag en mocht niks helpen begrijp ik dat ik even langs Hans Huibers moet fietsen...

Tot snel op de weg!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
R_Dex

Re: Nieuwe lid / Valkyrie rijder

Bericht: # 5351Bericht R_Dex »

Probleem gevonden overigens, was idd het foamlaagje / sponsje in het luchtfilterdeksel!
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Nieuwe lid / Valkyrie rijder

Bericht: # 5352Bericht Linsmins »

Hoi Sylvester,

Mooie plaat, zo voor het slot Zeist :D
Van harte welkom bij de club en heel veel plezier gewenst op je Flat 6
Hij ziet er inderdaad puntgaaf uit.
Het zadel uit 1999 heeft bij sommige personen de neiging om je naar de tank te schuiven.
Als je lange afstanden gaat rijden, kan ik een Utopia backrest aanbevelen http://www.utpr.com
Prijzig, maar het geld dubbel en dwars waard
Chapter Rep
R_Dex

Re: Nieuwe lid / Valkyrie rijder

Bericht: # 5353Bericht R_Dex »

Kasteel Groeneveld Baarn is dit, slot Zeist was ik net als bij paleis Soestdijk niet welkom met mijn motor op de oprit :lol:

Bedankt voor de tip voor de rugsteun, maar de aanschaf van de motor en de carburateurs / distributie was wel al even duur genoeg volgens de vrouw en ik ben vader van 2 jongens en een dame onderweg, die willen ook allemaal eten s'avonds... ;)
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: Nieuwe lid / Valkyrie rijder

Bericht: # 5355Bericht F-six »

Hoi Sylvester,

Gefeliciteerd met je mooie machine. Hij ziet er prachtig uit, dat wordt poetsen! Dat je er maar veel veilige kilometers mee mag rijden! En ja, als de problemen aanhouden, dan zou ik inderdaad Hans Huijbers raadplegen. Zou vervelend zijn als je op je eerste mooie trip met pech langs de weg zou komen te staan.
Plaats reactie