Knipperlicht alarm
Moderator: Beer
Re: Knipperlicht alarm
Ik ben heel benieuwd waarmee je op de proppen gaat komen.....
Bart
Bart
Re: Knipperlicht alarm
Oooh, het wordt alleen maar mooier......
Ik ben benieuwd wat het gaat worden en ben best bereid testpiloot te worden hoor...........
Bart
Ik ben benieuwd wat het gaat worden en ben best bereid testpiloot te worden hoor...........
Bart
Re: Knipperlicht alarm
Hoi Joop,
Klopt het dat de alarmverlichting (4 x knipperlichten) ook gaat werken met de sleutel uit het contact. Als je bv langs de weg bent gestrand of zoiets dergelijks.
Klopt het dat de alarmverlichting (4 x knipperlichten) ook gaat werken met de sleutel uit het contact. Als je bv langs de weg bent gestrand of zoiets dergelijks.
Re: Knipperlicht alarm
Hoi Joop,
Ja dat klopt. Sleutel eruit= alle verlichting uit.
Vandaar mijn suggestie als je toch aan het nadenken bent over het knipperlicht alarm.
Stel dat je bent gestrand met pech en moet naar een praatpaal lopen of hulp zoeken. Dan zou het handig zijn om de knipperlichten aan te laten staan als waarschuwing voor ander verkeer en de sleutel mee te nemen. Bij het alarm (mijn alarm althans) is de voeding aangesloten op meerdere punten die altijd bekrachtigd zijn, ook als de sleutel eruit is. Je zou voor de knipperlichten igv noodsituaties of pech, kunnen overwegen om de voeding via een apart relais aan de accu (of ergens aan bedrading die altijd bekrachtigd is) te koppelen ipv via het slot relais. Het alarm werkt dan natuurlijk ook nog steeds, zij het dat de knipperlichten al aan staan. Het was zomaar een ideetje dat me te binnen schoot toen ik jouw bericht las. Ik geef toe dat het misschien ver gezocht is en zelden voorkomt. Vandaar dat ik het opbreng als overweging want er zitten natuurlijk ook nadelen aan het niet koppelen aan je contactslot vast. Misschien is er ook verschil tussen een F6C waar je koplamp en achterlicht apart met een schakelaar uit- en aan kunt zetten en de Valkyrie waar dat geloof ik, niet kan. Maar dat heeft natuurlijk verder niets met je knipperlichten te maken.
Ja dat klopt. Sleutel eruit= alle verlichting uit.
Vandaar mijn suggestie als je toch aan het nadenken bent over het knipperlicht alarm.
Stel dat je bent gestrand met pech en moet naar een praatpaal lopen of hulp zoeken. Dan zou het handig zijn om de knipperlichten aan te laten staan als waarschuwing voor ander verkeer en de sleutel mee te nemen. Bij het alarm (mijn alarm althans) is de voeding aangesloten op meerdere punten die altijd bekrachtigd zijn, ook als de sleutel eruit is. Je zou voor de knipperlichten igv noodsituaties of pech, kunnen overwegen om de voeding via een apart relais aan de accu (of ergens aan bedrading die altijd bekrachtigd is) te koppelen ipv via het slot relais. Het alarm werkt dan natuurlijk ook nog steeds, zij het dat de knipperlichten al aan staan. Het was zomaar een ideetje dat me te binnen schoot toen ik jouw bericht las. Ik geef toe dat het misschien ver gezocht is en zelden voorkomt. Vandaar dat ik het opbreng als overweging want er zitten natuurlijk ook nadelen aan het niet koppelen aan je contactslot vast. Misschien is er ook verschil tussen een F6C waar je koplamp en achterlicht apart met een schakelaar uit- en aan kunt zetten en de Valkyrie waar dat geloof ik, niet kan. Maar dat heeft natuurlijk verder niets met je knipperlichten te maken.
Re: Knipperlicht alarm
Joop,joop schreef:Wat er ook nog bij in komt is een aansluiting voor je extra verlichting.
De extra verlichting gaat dan automatisch aan zo gauw je wegrijd.
Dat zijn dan dus 4 functies in 1 apparaat.
Groeten Joop....
ff een vraagje hierover.
Gaan de extra lichten dan ook weer uit zodra je stilstaat en stationeer draait ??
Lijkt me wel handig, bij het stationeer draaien laadt je toch minder bij dan wanneer je aan het rijden bent ?
Bart
Re: Knipperlicht alarm
Joop, zou ik dan ipv extra verlichting mijn versterkertje er op kunnen aansluiten, denk je ??
Als deze dan ook iets vertraagd geschakeld wordt lijkt me dat alleen maar handig.
Bart
Als deze dan ook iets vertraagd geschakeld wordt lijkt me dat alleen maar handig.
Bart
Re: Knipperlicht alarm
Joop, je liet me laatst die relaiskaart zien die je had gemaakt.
Gaat dit knipperlichtalarm hetzelfde formaat krijgen zodat ie in het vakje achter de accu gaat passen ??
Dit vraag ik ook omdat ik in het vakje van het boordgereedschap mijn versterker dacht te gaan plaatsten.
mvg,
Bart
Gaat dit knipperlichtalarm hetzelfde formaat krijgen zodat ie in het vakje achter de accu gaat passen ??
Dit vraag ik ook omdat ik in het vakje van het boordgereedschap mijn versterker dacht te gaan plaatsten.
mvg,
Bart
Re: Knipperlicht alarm
Nou, ik wil er graag een van je afnemen als ze klaar zijn.
Dan moeten we natuurlijk nog wel van je horen wat het ons gaat kosten.
Bart
Dan moeten we natuurlijk nog wel van je horen wat het ons gaat kosten.
Bart
Re: Knipperlicht alarm
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat....
Je bent in ieder geval goed bezig.
Je bent in ieder geval goed bezig.
Re: Knipperlicht alarm
Hallo Joop,
Even een vraagje: Ga je een mogelijkheid maken om de jumper waarmee je het alarm kunt de-activeren naar buiten te brengen ( in de vorm van een schakelaar, of zoiets)? Dan zou je het alarm kunnen uitschakelen zonder tot aan de print te moeten 'graven'.... Kan me voorstellen dat het voor het kastje beter is als het gewoon dicht blijft....
voor de rest: ziet er volgens mij prima uit!
M.vr.gr. Jos
Even een vraagje: Ga je een mogelijkheid maken om de jumper waarmee je het alarm kunt de-activeren naar buiten te brengen ( in de vorm van een schakelaar, of zoiets)? Dan zou je het alarm kunnen uitschakelen zonder tot aan de print te moeten 'graven'.... Kan me voorstellen dat het voor het kastje beter is als het gewoon dicht blijft....
voor de rest: ziet er volgens mij prima uit!
M.vr.gr. Jos