Hoi Christian,
Ik heb het handboek naar je gemaild.
Ik heb vroeger een Spyball Royal alarmsysteem laten installeren toen ik mijn motor nieuw kocht.
Ik was er erg tevreden over en het heeft me een diefstal gescheeld.
We waren bij vd Valk op de A2 in de buurt van Heerlen met een groep Valkyries koffie aan het drinken.
Mijn alarm ging af en twee gasten op een scooter zeiden dat ze er per ongeluk tegen aan gestoten hadden.
Even later werd een Valkyrie zonder alarm die naast die van mij stond, toen gestolen. Door dezelfde gasten. Nooit meer iets van teruggezien.
Zonder alarm heeft een dief je Valkyrie binnen 10 seconden aan de praat.
Na verloop van tijd (ca. 15 jaar) kwam ik erachter dat de soldeer aansluitingen van het systeem in mijn kabelboom begonnen te corroderen en de naastliggende kabeltjes waren bloot komen te liggen door de warmte..
Ik heb toen het systeem verwijderd.
Het alarm is vrij complex en is, meen ik op 7 verschillende plaatsen aangesloten zodat het niet makkelijk inactief te maken is.
Het systeem is afstand bediend met 2 handzenders met een 'Ghost' code. Die genereert na iedere aan/uit schakeling een nieuwe code.
115 dB sirene met noodstroom voorziening (Ni-Cd accu)
Dubbele automatisch inschakelende motorblokkering
Slaap functie. Na 5 dagen daalt het stroomverbruik van 3,15 naar 0,4 ampere.
LED melder
Beweging sensor die met een trimmer verstelbaar is.
Zorg dat je de instructies goed leest want die zijn ook vrij ingewikkeld. En de codes/noodprocedure bij je hebt. Vooral als het alarm niet doet wat je denkt dat het moet doen.
Bij een niet deskundige/professionele installatie van het systeem, krijg je allerlei problemen. Dat is waarschijnlijk de reden dat veel riders ervan af hebben gezien of gedemonteerd.
Mijn advies, als het werkt, mooi laten zitten.
Noot: Als je er een ferry of bootreis mee maakt, wel de bewegingsmelder afzetten.