Even voorstellen

Moderator: Beer

Shaan

Even voorstellen

Bericht: # 5441Bericht Shaan »

Beste mede-Valkyrie liefhebbers!
Ik heb net (vorige week) mijn droom motor Valkyrie Standard 1999 gekocht en ze wordt over enkele dagen geleverd.

Ik wilde me ff voorstellen. Ik ben Shaan, woon in Almere en ga weer beginnen met motoren na veeeeeel jaar.

groetjes,
Shaan
Gebruikersavatar
Kris Gijselinck
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 14:02
Locatie: Brakel

Re: Even voorstellen

Bericht: # 5450Bericht Kris Gijselinck »

Welkom en alvast vele fijne en veilige km's toegewenst.

En we verwachten een foto als de dame geleverd is hé :D

Groetjes uit brakel (België)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
#38499
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Even voorstellen

Bericht: # 5466Bericht Linsmins »

Hoi Shaan,

Een late reactie maar dat komt omdat ik net terug ben uit Wales.
Dank voor je intro en van harte welkom bij de club.
Ik wens je een fijne tijd toe op de Valk en veel veilige kilometers.

Afbeelding
Chapter Rep
Shaan

Re: Even voorstellen

Bericht: # 5500Bericht Shaan »

Dank je, Beer.
Door privé redenen heb ik helaas de levering van mijn Valk moeten uitstellen. Ik krijg haar over een paar weken.

groet,
Shaan
Shaan

Re: Even voorstellen

Bericht: # 5513Bericht Shaan »

Eindelijk is mijn Valkyrie vandaag thuis!
Valerie.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Even voorstellen

Bericht: # 5514Bericht Linsmins »

Krijg nou wat :D
We kunnen elkaar een hand geven, LOL
Geweldige machine!
Jij hebt zelfs een echte Valkyrie. Afgezien van het embleem kun je het ook zien aan de radiator en spatbord reflectoren, dat mocht niet bij de export versies.
Net in de overgang van ronde- naar hoekige spiegels, zie ik ook
Proficiat :D

Afbeelding
Chapter Rep
Shaan

Re: Even voorstellen

Bericht: # 5515Bericht Shaan »

Dank je wel, Beer.
Mijne ziet bijna net zo mooi als die van jou :-)

Het zou goed zijn om een keer koffie met jou te drinken. Je kunt me dan ook adviseren over de mooie extras die jij hebt.

BTW, Ik heb ook jouw blog van je Engelse reis gelezen. Blijkbaar hebben jullie een zeer goede tijd gehad.

Groetjes,
Shaan
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Even voorstellen

Bericht: # 5517Bericht Linsmins »

Hoi Shaan,

Afbeelding

Ja, ik hoor tot de groep 'Chromaholics'. Dat schijnt trouwens besmettelijk te zijn :D
Er zijn voor de Valkyrie in de loop der tijd veel accessoires gemaakt. Ze zijn nieuw allemaal zeer kostbaar.
Als je al iets op het oog hebt, zou ik daarom de tweedehands markt eerst bekijken.
De motor heeft van zichzelf al een hele mooie uitstraling. Als je hem een beetje netjes houdt, hoef je daar eigenlijk niets aan toe te voegen.
Ik zou me daarom eerst afvragen wat je met de motor wilt gaan doen en vervolgens goed je ogen de kost geven wat anderen hebben gedaan.
Als je besluit om de motor wat te op pimpen, het volgende.
Je hebt veel opbergruimte. Dat is altijd handig.
Als je van plan bent om er lange afstanden mee te rijden, is een scherm aan te raden. Vooral als het regent.
Een goed scherm , afgestemd op je lichaamslengte houdt je bovenlichaam en hoofd vrijwel volledig uit de wind en regen.
En een steuntje in de rug en een extra voetensteun is dan ook heel fijn. Dan zou ik ook op zoek gaan naar een ander zadel. De fabriekszadels zijn prima maar hebben de neiging om je naar voren, tegen de tank aan te schuiven. Vooral als je na verloop van een paar uur wat onderuitgezakt gaat zitten zoals ik. Dat hoort natuurlijk niet want hoe rechter je zit, hoe beter. Zowel voor de besturing als het comfort.
Als je weleens in het donker rijdt, zijn er LED lampen te koop die veel beter zijn dan de standaard lampen. Zowel voor als achter.
Je kunt, als je dat leuk vindt altijd een paar optische accenten aanbrengen dmv chroom of met verlichting.
Als je ergens naar op zoek gaat, help ik je wel mee met zoeken :D

Hier sowieso twee accessoires die je moet hebben

Valk-O-Step
https://www.youtube.com/watch?v=r4AyixzbsS4

The Valco Inflato Seat
https://youtu.be/97VXoXneHoI


Gezellig dat koffie aanbod. We kunnen, als je een keer tijd hebt (ik ben gepensioneerd dus voor mij kan het altijd) en redelijk weer is, afspreken dat ik naar jou toe kom of andersom of dat we elkaar halverwege of zo ergens ontmoeten. Mijn nummer is 06-57975901

De machine is uitermate geschikt voor lange afstanden en vakanties en, zoals ze in de States zeggen;' Ride it as if there's no tomorrow'.

You might be a Valkoholic

Before you bought your Valkyrie, you read every website that had anything to say about this bike.
Before you bought your bike, you told your S/O how this was the last bike you would ever need and how you would be a better person if you owned this bike.
Before you bought your bike, you had a picture of a Red & White Valkyrie pinned up on the wall and one that you carried with you to show all your friends what you were going to buy
Before you bought your bike, you knew more about the Valkyrie than you did about your S/O.
After you bought your bike, you found yourself volunteering to run to the store for milk.
After you bought your bike, it now takes 45 min. to get down to the corner store to buy milk.
After you bought your bike, you find yourself feeling a little sick a couple of hours before the work day is over, yet you still get home late.
After you bought your bike, you now feel like some kind of rock star.
After you bought your bike you felt as if you had to tell all the poor lost HD riders what a great bike this is, and you now kinda feel sorry for them.
After you bought your bike, you now check the VRCC message boards more than you do your stock quotes.
After you bought your bike, you now have a funny little nickname you want everyone to call you.
After you bought your bike, you spend more time reading the VRCC message boards than you do watching TV.
After you bought your bike, you now have the VRCC store in your speed dial and you feel like Hal is one of your old army buddies.
You might be a Valkoholic if when you can't ride; you visit your garage for extended periods of time for no other reason than to stare @ the Fat Lady with lust in your eyes.
You might be a Valkoholic if you now crave Chrome more than Money.... Money only gets you more Chrome
Chapter Rep
Shaan

Re: Even voorstellen

Bericht: # 5518Bericht Shaan »

Dank je, Beer.
Ik heb beide accessoires al besteld :-)

Ik zou vooral op een scherm denken, maar in de woorden van Richard Hammond in zijn review van de Valkyrie, “A screen might be a good add-on...gives the aerodynamics of a barn door.”
https://youtu.be/qd983V9P6Cc

De topkoffer heb ik inmiddels demonteerd. Ik ga hem erop zetten als op een lange tocht ga.
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Even voorstellen

Bericht: # 5519Bericht Linsmins »

Hoi Shaan,


Wat Richard Hammond zegt, dat klopt. Er zit standaard een gigantisch scherm op. Dat heeft hier niemand ontkend :D
Daarom zei ik al, je moet jezelf eerst afvragen wat je met de Valk wilt gaan doen. Als je de klinkers uit de straat wilt trekken, dan heb je geen scherm nodig.
Ik wil je ook niets aanpraten, integendeel.
Het is een kwestie van overwegingen.
1. Je zit recht op deze motor, dat komt o.a. omdat de voetensteunen achter het blok moesten worden geplaatst.
Dat betekent dat je zonder scherm vol in de wind en regen zit. Er is niets waarachter je kunt schuilen.
2. De vraag is of je veel nadeel hebt van de 'barn door'. Het scherm levert natuurlijk veel weerstand op.
De Valkyrie heeft een dusdanig vermogen dat je met scherm met gemak net iets onder de 200 km/h kunt rijden. Persoonlijk vind ik dat voldoende in Europa.
Qua acceleratie tot zo'n 140 km/h zul je geen verschil merken tussen scherm of geen scherm.
3. Blijft over brandstofverbruik. Dat kan ik niet inschatten want ik heb altijd met scherm gereden. Ja, het zal uitmaken.
4. Er zijn ook veel tussenoplossingen. Korte of kleine schermpjes, alles is mogelijk.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Chapter Rep
Plaats reactie