Helmen

Moderator: Beer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 21:03
Locatie: Brielle a/d Maas

Helmen

Bericht: # 6413Bericht DonvanVliet »

Het onderwerp helmen is al weer een paar jaar oud dus tijd voor verversing. Ik heb nog steeds een jethelm. Zo eentje van one size fits all. Als nou wat harder als normaal rijdt gaat ie van mijn hoofd af. Op mijn harley gaf dat niet omdat ik toch niet harder als 100 ging en geen last had.
Wat voor helmen hebben jullie en wat zijn de ervaringen.
Ik ben er namelijk al zo'n 30 jaar uit voor wat betreft integraal en systeem helmen.
Gebruikersavatar
Voodau
Berichten: 94
Lid geworden op: di 20 nov 2012, 07:10
Locatie: nijmegen

Re: Helmen

Bericht: # 6414Bericht Voodau »

Ik heb zelf 2 ROOF boxer helmen, die met die rode puntjes! zit goed en ziet er echt motorrijders uit!!
Coen
VRCC: 33406
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Helmen

Bericht: # 6420Bericht Linsmins »

Ik heb ook een 'open' jet helm. Vrij goedkoop ding, Caberg
Door mijn windscherm heb ik geen last van het feit dat hij omhoog trekt
De wind gaat net boven mijn helm langs.
Althans, tot 190 km/h :D
Zonder windscherm rammelt die helm natuurlijk ook alle kanten op.
Als de bovenrand van je windscherm op ooghoogte zit, zou je er geen last van moeten hebben
Je kunt ook een klein beetje spelen met het windscherm door hem iets rechter of schuiner te monteren.
Ik vind het ook erg prettig om een helm met twee visors te dragen. Een heldere en een voor de zon.
Chapter Rep
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 21:03
Locatie: Brielle a/d Maas

Re: Helmen

Bericht: # 6421Bericht DonvanVliet »

Ja dat is het hem nou juist. Ik heb er geen windscherm op. Dat is uit cosmetische overweging nooit gekocht. Zst er ook niet op toen ik de motor kocht. Zit er wel aan te denken om een scherm aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 277
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:00
Locatie: Gorredijk

Re: Helmen

Bericht: # 6422Bericht Ivo »

Helmen is heel persoonlijk, moet je echt zelf gaan passen. Ik zweer al jaren bij Schuberth, maar als je met een Schuberth regelmatig met kinstuk open rijd is het een drama, dan rij je alsof je een zeil op je hoofd hebt.
Met vriendelijke groet,

Ivo
VRCC: 34034
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 21:03
Locatie: Brielle a/d Maas

Re: Helmen

Bericht: # 6423Bericht DonvanVliet »

Ja dat klopt. Geen hoofd hetzelfde.
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: Helmen

Bericht: # 6425Bericht F-six »

Ik heb al jaren Shoei helmen. Ik heb jaren gereden met een Shoei RJ platinum jethelm. Dat is er eentje zonder vizier (dus zonnebril op, en de wind in je gezicht) maar wel met ventilatie. En met ruimte voor een headset. Het zonneklepje rammelt een beetje. Ik zie dat deze helm niet makkelijk meer verkrijgbaar is.
Nu heb ik een Shoei J-cruise. Dat is er een met goede ventilatie, vizier en ingebouwde zonnebril. En op lange ritten is dat wel ideaal, veel comfortabeler. Beneden de 80 kilometer gaat het vizier omhoog en rij ik alleen met de zonnebril. Maar laten we wel wezen, Shoei is niet goedkoop. En dat vind je ook wel terug in de kwaliteit. Deze helm is zeer comfortabel en het vizier merk je ook nauwelijks, in die zin dat het gezichtsbeeld absoluut niet vertekent. De zonnebril kan echt wel op tegen mijn Ray Ban zonnebril. Ik neem dus niet eens meer de moeite om een zonnebril op te zetten tijdens het rijden. Uiteraard is ook deze helm geschikt voor de inbouw van een headset.

Maar, het is al gezegd, een helm is zeer persoonlijk. Ik kan geen Arai op mijn hoofd hebben. Dus ga vooral passen. Maar wat je ook doet, de beste raad die ik je kan geven is: Neem een witte helm! Ik weet het, ik weet het, een mat zwarte is cool, een witte is dat niet. Maar door de jaren heen ben ik me minder gaan aantrekken van cool en heb me vooral gericht op 'wat is het beste en wat is het handigste'. Ik ben 64, fuck it, ik hoef nergens meer indruk te maken! :D :D Met een witte helm ben je beter zichtbaar in het verkeer en - voor mij het belangrijkste - op warme dagen is het veel beter uit te houden met een witte helm op je kop.
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 21:03
Locatie: Brielle a/d Maas

Re: Helmen

Bericht: # 6426Bericht DonvanVliet »

Zeker geen matzwarte. Mijn valk is rood met wit dus dat wordt niks. Je bent gauw een eenheidsworst met dat zwart.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 20:17

Re: Helmen

Bericht: # 6454Bericht Eric »

Shoei Jethelm.... perfect!! Maar inderdaad, zoek iets wat goed bij je hoofd past.
The show ain't over till the Flat Lady sings
#17605
Plaats reactie