Hallo Moh , en Beer
Ik heb inderdaad de kraan vervangen en er waren meer rubberen doppen gescheurd bij de chromen pijpjes geloof 3 stuks.
Maar aan gezien ik weer herstellende ben van een hartoperatie, heb ik helaas nog niet kunnen rijden,probeer volgende week is.
Vandaar dat ik ook niet bij de paas show was bij bikers best.
Groet Bert
Motor houdt in
Re: Motor houdt in
Van de week hield mijn motor ook in.
Dat wil zeggen dat als ik veel gas geef, de motor gesmoord word.
Alsof die te weinig benzine krijgt.
Ik heb het euvel gevonden.
Mijn motor is een EU model met een restrictie in het luchtfilter d.m.v. een stuk schuim in de opening van het filter deksel.
Dit schuim was ondertussen zo ongeveer vergaan, en het filterhuis in gezogen.
Dus krijgt hij nu teveel lucht voor de sproeiers die er in zitten.
Aangezien ik de uitlaat al een keer van EU naar wereld standaard gebracht heb (Dikkere pijpjes aan het uiteinde)
Heb zet ik nu grotere sproeiers in de carburateurs. Die had ik toch al liggen.
orgineel zit er maat 78 in.
Zonder restrictie in filter en uitlaat kan er maat 102 in.
De stationair sproeier bijft hetzelfde, maar 35.
Ik wilde de carburateurs toch al een keer open hebben, dus dat kwam "goed" uit...
Blijkt dat mijn vacuum kraantje ook open bleef staan. Schoon gemaakt en weer in elkaar gezet, doetet weer.
Alstie weer rijdt, laat ik weten of het probleem weer whelemal weg is.
Dat wil zeggen dat als ik veel gas geef, de motor gesmoord word.
Alsof die te weinig benzine krijgt.
Ik heb het euvel gevonden.
Mijn motor is een EU model met een restrictie in het luchtfilter d.m.v. een stuk schuim in de opening van het filter deksel.
Dit schuim was ondertussen zo ongeveer vergaan, en het filterhuis in gezogen.
Dus krijgt hij nu teveel lucht voor de sproeiers die er in zitten.
Aangezien ik de uitlaat al een keer van EU naar wereld standaard gebracht heb (Dikkere pijpjes aan het uiteinde)
Heb zet ik nu grotere sproeiers in de carburateurs. Die had ik toch al liggen.
orgineel zit er maat 78 in.
Zonder restrictie in filter en uitlaat kan er maat 102 in.
De stationair sproeier bijft hetzelfde, maar 35.
Ik wilde de carburateurs toch al een keer open hebben, dus dat kwam "goed" uit...

Blijkt dat mijn vacuum kraantje ook open bleef staan. Schoon gemaakt en weer in elkaar gezet, doetet weer.
Alstie weer rijdt, laat ik weten of het probleem weer whelemal weg is.
Re: Motor houdt in
De afmetingen van het restrictie schuim is overigens: 10x90x110mm
Dus je kan zelf ook heel snel de boel weer orgineel maken.
Alleen wel benzine vast schuim gebruiken
Gree,
Moh
Dus je kan zelf ook heel snel de boel weer orgineel maken.
Alleen wel benzine vast schuim gebruiken

Gree,
Moh
Re: Motor houdt in
Mijn motor loopt weer,
Nu zonder restrictie schuim, met grotere sproeiers.
Hij loopt weer probleemvrij nu.
Dus dat kan ook inhouden veroorzaken.
Greez,
Moh
Nu zonder restrictie schuim, met grotere sproeiers.
Hij loopt weer probleemvrij nu.
Dus dat kan ook inhouden veroorzaken.
Greez,
Moh
Re: Motor houdt in
Vandaag voor eerst weer gereden ,nx geen problemen meer.
Was toch iets niet in orde met de vacuüm slangen ,en de rubberen afdichting dopjes bij de inlaat 3 stuks.
Momenteel rijdt tie weer als een zonnetje, was even spannend na een half jaar.
Groeten en tot weerziens.
Was toch iets niet in orde met de vacuüm slangen ,en de rubberen afdichting dopjes bij de inlaat 3 stuks.
Momenteel rijdt tie weer als een zonnetje, was even spannend na een half jaar.
Groeten en tot weerziens.