Alarmlichten
Re: Alarmlichten
Ik vind dat Rermco heel goed werk verricht.
Het is niet verplicht is om ze te hebben, maar ik zou ze, als veiligheidsmaatregel, zeker willen hebben.
In de VS is door de NTSHA een klacht over de Honda Valkyrie gepubliceerd over het gebrek aan alarmlichten.
" WHILE STRANDED ON THE HIGHWAY MOTORCYCLE WAS NEARLY HIT BY A PASSING MOTORIST BECAUSE THE MOTORCYCLE IS NOT EQUIPPED WITH HAZARD WARNING LIGHTS IN THE FRONT OR THE REAR."
https://www.nhtsa.gov/vehicle/2001/HOND ... 20VALKYRIE
Ook alle Nederlanbdse (semi) overheidsorganisaties zijn het erover eens dat alarmlichten bij een motorfiets belangrijk zijn als ze een file naderen of achteraan in een file staan.
De ANWB schrijft over motoren en files ' Bij een file gebeuren de meeste ongelukken achteraan, en motorrijders zijn nu eenmaal kwetsbaar. Daar willen ze niet blijven hangen. Bovendien helpen ze mee aan het optimaal benutten van de ruimte op de weg, waardoor de file korter zal zijn.'
Het is niet verplicht is om ze te hebben, maar ik zou ze, als veiligheidsmaatregel, zeker willen hebben.
In de VS is door de NTSHA een klacht over de Honda Valkyrie gepubliceerd over het gebrek aan alarmlichten.
" WHILE STRANDED ON THE HIGHWAY MOTORCYCLE WAS NEARLY HIT BY A PASSING MOTORIST BECAUSE THE MOTORCYCLE IS NOT EQUIPPED WITH HAZARD WARNING LIGHTS IN THE FRONT OR THE REAR."
https://www.nhtsa.gov/vehicle/2001/HOND ... 20VALKYRIE
Ook alle Nederlanbdse (semi) overheidsorganisaties zijn het erover eens dat alarmlichten bij een motorfiets belangrijk zijn als ze een file naderen of achteraan in een file staan.
De ANWB schrijft over motoren en files ' Bij een file gebeuren de meeste ongelukken achteraan, en motorrijders zijn nu eenmaal kwetsbaar. Daar willen ze niet blijven hangen. Bovendien helpen ze mee aan het optimaal benutten van de ruimte op de weg, waardoor de file korter zal zijn.'
Hoi,Remco1983 schreef: βza 19 aug 2023, 17:20 Als iemand een idee heeft om de richtingaanwijzer schakelaar vanzelf terug te laten veren naar de middenpositie (inwendig) dan is dat van harte welkom. Ik ben er nog over aan het nadenken. Het moet zonder de originele onderdelen permanent aan te passen. Het moet dus ongedaan gemaakt kunnen worden.
Ik heb met veertjes geprobeerd maar dat past allemaal net niet lekker tot nu toe.
Ik heb een systeem zitten om de richtingaanwijzers vanzelf uit te schakelen, de fabrikant daarvan heeft simpelweg mousse cilindertjes voorzien die je in de schakelaar aanbrengt waardoor deze niet maar kan vaststaan in links of rechts, maar dus vanzelf weerkeert.
Cancelen doe je ook met nogmaals in die richting te duwen.
(richtingaanwijzers gaan uit na bocht want detecteert de stand van de motor)
https://st2-systems.com/st2-turn-system/
Ik zal zien of ik die manual nog liggen heb voor de afbeelding.
groetjes.
Wijlen Joop Angelier had er ook een gemaakt, maar dan met een alarm functie en een automatische functie voor het cancellen van je knipperlichten na een bocht.
Hij was instrumentmaker (electronic engeneer) en buitengewoon handig en liet de electronische schakelingen (relais) in China gieten.
Helaas is zijn ontwerp bij zijn overlijden in 2018 niet meer beschikbaar.
viewtopic.php?t=49

Hij was instrumentmaker (electronic engeneer) en buitengewoon handig en liet de electronische schakelingen (relais) in China gieten.
Helaas is zijn ontwerp bij zijn overlijden in 2018 niet meer beschikbaar.
viewtopic.php?t=49

Het signaallampje kan je middels diodes de voeding geven en dan de massa rechtstreeks.
Ik heb o facebook een album openbaar staan hoe je dat om moet solderen.
Ik heb o facebook een album openbaar staan hoe je dat om moet solderen.
Heb dat ooit bij motronix in purmerend gekocht. Werkt super. Gewoon de richtingaanwijzer even snel van links naar rechts zetten (of andersom) en de alarmlichten gaan aan. Heb meer leuke dingen bij hun gekocht zoals knipper bij remlicht en een waarschuwing als je je richtingaanwijzer aan laat staan. Die heb ik inmiddels vervangen door een "vibrator" in mijn zadel. Vergeet je hem nooit meer 
Super, dank je wel, dat ga ik eens proberen. Is voor de alarmlichten niet nodig, maar als je inderdaad automatisch wilt uitschakelen wel een must.
Kris Gijselinck schreef: βdo 24 aug 2023, 08:49Hoi,Remco1983 schreef: βza 19 aug 2023, 17:20 Als iemand een idee heeft om de richtingaanwijzer schakelaar vanzelf terug te laten veren naar de middenpositie (inwendig) dan is dat van harte welkom. Ik ben er nog over aan het nadenken. Het moet zonder de originele onderdelen permanent aan te passen. Het moet dus ongedaan gemaakt kunnen worden.
Ik heb met veertjes geprobeerd maar dat past allemaal net niet lekker tot nu toe.
Ik heb een systeem zitten om de richtingaanwijzers vanzelf uit te schakelen, de fabrikant daarvan heeft simpelweg mousse cilindertjes voorzien die je in de schakelaar aanbrengt waardoor deze niet maar kan vaststaan in links of rechts, maar dus vanzelf weerkeert.
Cancelen doe je ook met nogmaals in die richting te duwen.
(richtingaanwijzers gaan uit na bocht want detecteert de stand van de motor)
https://st2-systems.com/st2-turn-system/
Ik zal zien of ik die manual nog liggen heb voor de afbeelding.
groetjes.
Ik ga er meteen eens naar zoeken, want dat is in eerste instantie precies wat ik wil, wat je hier zegt over die alarmlichten.
victorvalk schreef: βvr 25 aug 2023, 04:46 Heb dat ooit bij motronix in purmerend gekocht. Werkt super. Gewoon de richtingaanwijzer even snel van links naar rechts zetten (of andersom) en de alarmlichten gaan aan. Heb meer leuke dingen bij hun gekocht zoals knipper bij remlicht en een waarschuwing als je je richtingaanwijzer aan laat staan. Die heb ik inmiddels vervangen door een "vibrator" in mijn zadel. Vergeet je hem nooit meer![]()