Uitlaatsysteem
Uitlaatsysteem
Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met het rvs Delkevic uitlaatsysteem voor de Valk?
Hoor het graag!
Sander.
Heeft iemand ervaring met het rvs Delkevic uitlaatsysteem voor de Valk?
Hoor het graag!
Sander.
Re: Uitlaatsysteem
Zit erop bij mij. Kom gerust eens proberen. Staat in Breda.
Is zeker luider dan origineel maar ik ben er wel blij mee. Voor mijn gevoel niet zo luid als die 6 in 6 cobra.
Twee onderdelen waren verkeerd genummerd waardoor ik even heb gesukkeld. Maar het is goed zelf te doen op de stoep met een kistje gereedschap. Eén van de lastigste dingen was één van de voorste uitlaat moeren. Ik heb daarvoor een goedkope ringsleutel 10 gekocht en die met de slijper bewerkt tot het paste.
Hetzelfde heb ik ook gedaan met een imbussleutel, dat was ergens nodig aan de achterkant.
Verder heb je geduld nodig als je het netjes en symmetrisch wilt krijgen. Maar het past, ik heb niks moeten aanpassen.
Qua vermogen ofzo, voel ik geen verschil. Hij is net de originele uitlaat wel eens op de testbank geweest, misschien komend jaar nog eens doen met deze uitlaat erop.
Het rvs is goed, rijdt wel eens door de regen en roest niet.
Bij je voetsteunen zit bij de originele uitlaat een mooi chromen kapje waardoor de uitlaat dikker lijkt dan hij is, dat heeft deze niet. Bij deze is de diameter wel dikker dan de originele maar precies op dat stukje vond ik de originele misschien mooier.
Voor een amateur zonder werkplaats, een dagje werk.
Is zeker luider dan origineel maar ik ben er wel blij mee. Voor mijn gevoel niet zo luid als die 6 in 6 cobra.
Twee onderdelen waren verkeerd genummerd waardoor ik even heb gesukkeld. Maar het is goed zelf te doen op de stoep met een kistje gereedschap. Eén van de lastigste dingen was één van de voorste uitlaat moeren. Ik heb daarvoor een goedkope ringsleutel 10 gekocht en die met de slijper bewerkt tot het paste.
Hetzelfde heb ik ook gedaan met een imbussleutel, dat was ergens nodig aan de achterkant.
Verder heb je geduld nodig als je het netjes en symmetrisch wilt krijgen. Maar het past, ik heb niks moeten aanpassen.
Qua vermogen ofzo, voel ik geen verschil. Hij is net de originele uitlaat wel eens op de testbank geweest, misschien komend jaar nog eens doen met deze uitlaat erop.
Het rvs is goed, rijdt wel eens door de regen en roest niet.
Bij je voetsteunen zit bij de originele uitlaat een mooi chromen kapje waardoor de uitlaat dikker lijkt dan hij is, dat heeft deze niet. Bij deze is de diameter wel dikker dan de originele maar precies op dat stukje vond ik de originele misschien mooier.
Voor een amateur zonder werkplaats, een dagje werk.
Re: Uitlaatsysteem
Ik heb er ook een Delkevic onder zitten.
Voornamelijk vanwege de roest gevoeligheid van de orginele uitlaten.
Standaard zit er bij bepaalde toerentallen een wat onaangename dreun in vind ik.
Ook het geluidsniveau is duidelijk hoger als orgineel (maar veel mensen waarderen dat wel, behalve de buren....)
Om het geluidsniveau en het dreunen in te dammen, heb ik RVS pannensponsjes gekocht, en die om de DB killer gewikkeld, twee stuks per pijp.
Tevens heb ik de DB killers dicht gemaakt. Die zij standaard aan een kant open, hetgeen resonanties kan veroorzaken.
Nu is bij mij het geluid o een prettig niveau, en heb ik dat dreunen niet meer.
Een laatste iets bij die uitlaten,
Het verbindingsstuk, waar je van drie naar 1 pijp gaat, is moeilijk helemaal goed dicht te krijgen.
Der zt wel een soort kit bij wat je der tussen kan smeren, maar bij het in elkaar schuiven is die kit ook meteen weer weg, en dat mini tubetje wat je er bij krijgt is echt niet genoeg. En waar de spleet wat groot is, wordt die kit er vrij snel uit geblazen.
Maar dat het lichtjes slisst, neem ik op de koop toe.
Grote voordelen van de Delkevic:
1- Roest vrij
2- Je voeten hebben meer ruimte. (niet meer te snel met je laars tegen een hete uitlaat) De uitlaten worden wel erg heet, maar is minder problematisch als bij de oude pijpen.
3- Het geluidsniveau is snel aan te passen door er wat uit te halen, of weer terug in te schroeven. Je kan zelfs met kompleet open pijpen draaien.
Greez,
Moh
Voornamelijk vanwege de roest gevoeligheid van de orginele uitlaten.
Standaard zit er bij bepaalde toerentallen een wat onaangename dreun in vind ik.
Ook het geluidsniveau is duidelijk hoger als orgineel (maar veel mensen waarderen dat wel, behalve de buren....)
Om het geluidsniveau en het dreunen in te dammen, heb ik RVS pannensponsjes gekocht, en die om de DB killer gewikkeld, twee stuks per pijp.
Tevens heb ik de DB killers dicht gemaakt. Die zij standaard aan een kant open, hetgeen resonanties kan veroorzaken.
Nu is bij mij het geluid o een prettig niveau, en heb ik dat dreunen niet meer.
Een laatste iets bij die uitlaten,
Het verbindingsstuk, waar je van drie naar 1 pijp gaat, is moeilijk helemaal goed dicht te krijgen.
Der zt wel een soort kit bij wat je der tussen kan smeren, maar bij het in elkaar schuiven is die kit ook meteen weer weg, en dat mini tubetje wat je er bij krijgt is echt niet genoeg. En waar de spleet wat groot is, wordt die kit er vrij snel uit geblazen.
Maar dat het lichtjes slisst, neem ik op de koop toe.
Grote voordelen van de Delkevic:
1- Roest vrij
2- Je voeten hebben meer ruimte. (niet meer te snel met je laars tegen een hete uitlaat) De uitlaten worden wel erg heet, maar is minder problematisch als bij de oude pijpen.
3- Het geluidsniveau is snel aan te passen door er wat uit te halen, of weer terug in te schroeven. Je kan zelfs met kompleet open pijpen draaien.
Greez,
Moh
Re: Uitlaatsysteem
Ja dat van die pasta klopt wel, zit wel een heel zuinig tubetje bij. Het is een hittebestendige silicone pasta. Ik heb zelf een flinke tube van CAF liggen. Misschien wel slim om die aan te schaffen voordat je eraan begint. Als je dan toch bezig bent, ik smeer op boutverbindingen aan een rond de uitlaat, altijd graag wat keramisch vet. Is erg fijn als je 'm later ooit nog eens los wil maken. Voor €20 heb je een pot voor de rest van je leven 
Die dreun hoor ik ook wel ja, maar het is vooral hinderlijk voor de berijder. Als ik iemand langs laat rijden en als toeschouwer luister, is hij niet te horen.

Die dreun hoor ik ook wel ja, maar het is vooral hinderlijk voor de berijder. Als ik iemand langs laat rijden en als toeschouwer luister, is hij niet te horen.
Re: Uitlaatsysteem
Ik zie op hun site dat er 2 maten zijn : 410mm , en 550mm
Maakt dat nog verschil ?
Maakt dat nog verschil ?
Re: Uitlaatsysteem
Ongeveer 14cm. OK, flauw.
De korte is volgens hunzelf iets luider. Ik heb geen praktijk ervaring daarmee. Ik vind ze allebei te kort dus heb zelf de langste besteld. Zal ooit nog wel eens kijken of ik 'm langer kan maken.
Verder is het een identiek systeem.
De korte is volgens hunzelf iets luider. Ik heb geen praktijk ervaring daarmee. Ik vind ze allebei te kort dus heb zelf de langste besteld. Zal ooit nog wel eens kijken of ik 'm langer kan maken.
Verder is het een identiek systeem.