Het schakelpedaaltje staat me niet zo aan. Je hebt verschillende opties om het te verbeteren, ik heb 2 soorten ondersteuning gezien die je kan kopen. Ik heb uit een aanbieding een keer de shifterbuddy erop gehad (bleek later immitatie maar funktioneel niks mis mee, behalve dat het niet zo netjes is tegenover de originele ontwikkelaar). Sinds een tijdje het idee in mijn hoofd om het schakelpedaal scharnierpunt richting de voetsteun te verplaatsen, meer zoals bij de Rune. Wel zoals ik altijd probeer, zonder originele onderdelen aan te passen. Ik wil altijd terug kunnen naar een originele fiets. Zoals ik ook met mijn alarmlichten bezig ben geweest, er wordt dus niet geknipt in originele kabels en niet gelast of geslepen aan originele delen.
Ik wil dan ook meteen hak-teen schakelen erop hebben. Niet iedereen is er fan van, maar ik vind het erg fijn. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde anders zou het saai worden op de weg

.
Hier wil ik een verslagje bijhouden van hoe het gaat. Ter leering voor anderen en mezelf.