Tracker
-
Tracker
Heeft iemand ervaring met het tracken van je motorfiets. Echt heel diefstalgevoelig lijken de valkyrie's me niet, het dievengilde heeft volgens mij meer interesse in racers en nog meer in supermotards. Maar toch, het lijkt me wel een fijn gevoel om altijd te kunnen zien waar je motor is.
- Beer
Re: Tracker
Hou ons svp op de hoogte als je wat gevonden hebt 

- o1af
Hallo,
Ter informatie, ik heb een ontrack GPS-tracker gekocht met sim-kaart inclusief levenslange dekking.
Daarbij kan je app downloaden waarmee je kan peilen waar je tracker is.
De tracker houdt ook je routes bij, dat zie je dan op kaartje terug.
werkt in geheel nederland, en volgens mij ook in geheel europa.
was bij website https://www.gps-partner.nl/ gekocht, voor toenmalige 169 euro.
de site bestaat nog steeds, ik raad je aan kijk daar eens.
mvg
O1af
Ter informatie, ik heb een ontrack GPS-tracker gekocht met sim-kaart inclusief levenslange dekking.
Daarbij kan je app downloaden waarmee je kan peilen waar je tracker is.
De tracker houdt ook je routes bij, dat zie je dan op kaartje terug.
werkt in geheel nederland, en volgens mij ook in geheel europa.
was bij website https://www.gps-partner.nl/ gekocht, voor toenmalige 169 euro.
de site bestaat nog steeds, ik raad je aan kijk daar eens.
mvg
O1af
-
Goede keus. Ik heb 'm ook gekocht. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip.
-
Top ding. onntrack400, €150,- Zeer eenvoudig om iets mee te volgen. Handleiding super simpel en support reageert binnen 1 werkdag. Daar valt niks over te klagen.
Geen verborgen kosten, gewoon aanschafkosten en verder niks. Er zit een simkaart in, dat heeft onntrack al voor je gedaan en die is afgekocht door hun, zo te zien voor 30 jaar. Dat kan ik uiteraard niet testen, en ze zeggen "levenslang", maar ik denk dat dat in werkelijkheid 30 jaar is. Dan nog, kan ik zelf voor de prijs van de tracker, geen simkaart betalen voor 30 jaar. Dus goeie deal als je t mij vraagt.
Als je er meer uit wilt halen, want het ding kan veel meer dan in de handleiding staat, moet je er wel wat moeite in stoppen.
Wat o.a. kan:
motor volgen uiteraard.
Terugkijken waar de motor was en hoe snel hij ging,
Zien of contact ingeschakeld is,
accuspanning van motor uitlezen in de app,
telefoon alarm laten afgaan als de motor een geozone in of uit gaat (ook als niet storen aan staat, maar dat is meer een android functie dan een functie van de tracker),
vibratie alarm met instelbare gevoeligheid,
alarm als de tracker van de accu afgehaald wordt,
alarm als de tracker open gemaakt wordt,
vanuit de app de ontsteking onderbreken ,
zit een interne accu in die ongeveer 10 uur mee gaat, dus als de motoraccu losgekoppeld wordt, kun je nog steeds even tracken. Ben je handig dan vervang je deze accu vrij makkelijk voor een grotere,
en nog veel meer leuke dingen. Ik ben fan. Heb geen aandelen in deze zaak trouwens.
Alle andere dingen dan tracken, doen het prima, maar daarvoor is de app niet bijzonder gebruiksvriendelijk vind ik, zelfs een beetje ongebruiksvriendelijk. Je moet er plezier in hebben om het uit te zoeken.
Het belangrijkste, het tracken daarintegen kan iedereen die een smartphone kan aanzetten.
Kun je zelf aan een gratis simkaart komen (hoe dan?) dan kun je dit apparaat ook vinden voor de helft van de prijs (en zonder simkaart) als je op afbeeldingen zoekt op bijvoorbeeld ali-express. Ben je bang dat je gevolgd wordt door de chinese overheid, dan is dit apparaat misschien niks voor jou. Aan de andere kant, wat wordt nou niet in china gemaakt?
Er zijn dus meer merken die dit apparaat lijken te leveren onder hun eigen naam. Voor zover ik weet is onntrack de enige die levert inclusief simkaart dus zou hem ook een tweede keer weer daar kopen. Groot voordeel voor de prutser zoals ik, is dat er dus best veel bedrijven zijn die dit ding verkopen en er een handleiding voor hebben. Met al die handleidingen samen kun je veel te weten komen over het apparaat.
Geen verborgen kosten, gewoon aanschafkosten en verder niks. Er zit een simkaart in, dat heeft onntrack al voor je gedaan en die is afgekocht door hun, zo te zien voor 30 jaar. Dat kan ik uiteraard niet testen, en ze zeggen "levenslang", maar ik denk dat dat in werkelijkheid 30 jaar is. Dan nog, kan ik zelf voor de prijs van de tracker, geen simkaart betalen voor 30 jaar. Dus goeie deal als je t mij vraagt.
Als je er meer uit wilt halen, want het ding kan veel meer dan in de handleiding staat, moet je er wel wat moeite in stoppen.
Wat o.a. kan:
motor volgen uiteraard.
Terugkijken waar de motor was en hoe snel hij ging,
Zien of contact ingeschakeld is,
accuspanning van motor uitlezen in de app,
telefoon alarm laten afgaan als de motor een geozone in of uit gaat (ook als niet storen aan staat, maar dat is meer een android functie dan een functie van de tracker),
vibratie alarm met instelbare gevoeligheid,
alarm als de tracker van de accu afgehaald wordt,
alarm als de tracker open gemaakt wordt,
vanuit de app de ontsteking onderbreken ,
zit een interne accu in die ongeveer 10 uur mee gaat, dus als de motoraccu losgekoppeld wordt, kun je nog steeds even tracken. Ben je handig dan vervang je deze accu vrij makkelijk voor een grotere,
en nog veel meer leuke dingen. Ik ben fan. Heb geen aandelen in deze zaak trouwens.
Alle andere dingen dan tracken, doen het prima, maar daarvoor is de app niet bijzonder gebruiksvriendelijk vind ik, zelfs een beetje ongebruiksvriendelijk. Je moet er plezier in hebben om het uit te zoeken.
Het belangrijkste, het tracken daarintegen kan iedereen die een smartphone kan aanzetten.
Kun je zelf aan een gratis simkaart komen (hoe dan?) dan kun je dit apparaat ook vinden voor de helft van de prijs (en zonder simkaart) als je op afbeeldingen zoekt op bijvoorbeeld ali-express. Ben je bang dat je gevolgd wordt door de chinese overheid, dan is dit apparaat misschien niks voor jou. Aan de andere kant, wat wordt nou niet in china gemaakt?
Er zijn dus meer merken die dit apparaat lijken te leveren onder hun eigen naam. Voor zover ik weet is onntrack de enige die levert inclusief simkaart dus zou hem ook een tweede keer weer daar kopen. Groot voordeel voor de prutser zoals ik, is dat er dus best veel bedrijven zijn die dit ding verkopen en er een handleiding voor hebben. Met al die handleidingen samen kun je veel te weten komen over het apparaat.
- Beer
Hartelijk dank voor je uitgebreide review, Remco
Ik denk dat er wel meer mensen zijn die hier veel aan hebben.
Ik heb zelf eens meegemaakt hoe een andere Valkyrie onder onze neus werd gestolen toen we op een terrasje zaten.
Geen alarm, alleen op het stuurslot vlak bij de grens in Zuid Limburg en nooit meer wat van gehoord.
Als ik hem naast het mobieltje zie is het best wel een flink apparaat en goed zichtbaar
Heb je daar een (of tracker 400) oplossing voor bedacht?
Maar het gaat natuurlijk om de eerste uren na verdwijning.
Ik neem aan dat het over deze tracker gaat https://www.gps-partner.nl/onntrack-400 ... -tracking/

Ik denk dat er wel meer mensen zijn die hier veel aan hebben.
Ik heb zelf eens meegemaakt hoe een andere Valkyrie onder onze neus werd gestolen toen we op een terrasje zaten.
Geen alarm, alleen op het stuurslot vlak bij de grens in Zuid Limburg en nooit meer wat van gehoord.
Als ik hem naast het mobieltje zie is het best wel een flink apparaat en goed zichtbaar
Heb je daar een (of tracker 400) oplossing voor bedacht?
Maar het gaat natuurlijk om de eerste uren na verdwijning.
Ik neem aan dat het over deze tracker gaat https://www.gps-partner.nl/onntrack-400 ... -tracking/

-
Hij is 95 x 50 x 15 mm. Het is even zoeken, en het is zeker meer werk dan een standaard Bluetooth tracker van Apple of Android maar hij past.
Onder andere:
Bij je koelvloeistof reservoir. Past maar net, maar het past.
Onder je tank is ruimte zat. GPS ontvangst lijkt onder je tank nog steeds goed te zijn.
Op je accubak, maar dat is wel heel erg in het zicht voor het boevengilde.
Het is even priegelen, maar bij je richtingaanwijzer relais is ook nog plaats.
Er zijn vast nog plekken, maar deze passen zeker weten.
Bedraden is niet ingewikkeld, maar als je het netjes wilt doen is het wel wat werk.
Onder andere:
Bij je koelvloeistof reservoir. Past maar net, maar het past.
Onder je tank is ruimte zat. GPS ontvangst lijkt onder je tank nog steeds goed te zijn.
Op je accubak, maar dat is wel heel erg in het zicht voor het boevengilde.
Het is even priegelen, maar bij je richtingaanwijzer relais is ook nog plaats.
Er zijn vast nog plekken, maar deze passen zeker weten.
Bedraden is niet ingewikkeld, maar als je het netjes wilt doen is het wel wat werk.
- Beer
Dank je Remco
Super, die foto's
Ik zie dat je moederborden kan solderen
Klopt dat?
Super, die foto's
Ik zie dat je moederborden kan solderen
Klopt dat?
-
Ik kan wel redelijk solderen al zeg ik het zelf. Heb je iets specifieks wat hersteld moet worden ofzo? Stuur maar een BP-tje hoor, kijken kan altijd, als ik het niet zie zitten zal ik het ook eerlijk zeggen